1959 | Levererad av Ulstein mekaniska verkstad som Foldereid till Ragnar Braekkan, Namsos, Norge. Byggnadskostnad 350.000 NOK. Norsk signal JXGL. Trafik på traden Kongsmoen – Teplingen. |
1967 | Insatt i trafik på traden Bjørnås – Teplingen. |
1969-11 | Övertagen av Namdalens Trafikkselskap, Namsos. Trafik på traden Kjerstivika – Seierstad – Saltnes. |
1970 | Uthyrd till Satavangerske Dampskibsselskap. |
1971 | Ombyggd vid J. Drage A/S, Rognan. Bogpropeller installerad. |
1989 | Uppgraderad och förstärkt för transport av tunga fordon med axeltryck upp till 10 ton. Trafik på traden Ölhammeren – Seierstad. |
1992 | Tas ur trafik och läggs upp samt utbjuds för försäljning. |
1993-07 | Såld till Nordic Open AB, Mariehamn, Åland för 550.000 NOK och omdöpt till My. Finsl signal OJGK. |
1998 | Såld till Stockholms Södra Skärgårds Samtrafik AB, Stavsnäs för 600.000 SEK och omdöpt till Queen. Godstrafik i Stockholms skärgård för Vaxholmsbolaget. |
1999-01-28 | Döpt vid en cermoni vid Museikajen, Stockholm. |
1999-11 | Ombyggd av Ullmek i Säbyviken med bland annat installation av en ny klaff i fören samt en hydralisk kran. |
2000-04 | Installation av en kylcontainer görs av Ullmek vid Säbyviken. |
2005-01 | Reservfärja till Ornö Sjötrafik AB, Ornö under Ornö Kurirs varvsbesök på Skillinge Marin AB. Stillaliggande vid Hässelmara, Ornö. |
2009-03-31 | Såld till Ressel Invest AB, Stockholm. Fortsatt godstrafik i Stockholms skärgård för Waxholmsbolaget. |
2016 | Ny huvudmaskin, av fabrikat Volvo D16, 650 hk, 478 kW installeras vid Marincenter Syd AB, Simrishamn. |
2019-07-01 | Såld till Ressel Rederi AB, Stockholm. |