1979 | Levererad av Parkano OY som Kairala, linfärja 103. Trafik i Kemi, Finland |
? | Såld till Kaj Ohlin, Nådendal, Finland. |
2002-03 | Såld till Hans-Ingvar Möller, Stockholm för 1,5 milj FIM och omdöpt till Hammarby Sjöstad I. Ombyggd vid Högmarsö varv, Furusund. Ny överbyggnad. Nya huvudmaskiner, av fabrikat Deutz 1013, 255 hk, 187 kW, installeras. |
2002-07-15 | Såld till Rederi AB Ballerina, Stockholm för 4,0 milj SEK och omdöpt till Lotten av Hammarby Sjöstad. Trafik i Hammarbykanalen, traden Lumakajen – Barnängen. Bemanningen sköts av Blidösundsbolaget AB. |
2005-01-01 | Upplagd då trafiken över Hammarbykanalen övertas av Emelie av Hammarby Sjöstad. |
2005-05-23 | Såld till Ressel Consulting AB, Stockholm. Bemanningen övergår till Transatlantic Hornet AB. Åter i trafik i Hammarbykanalen, traden Lumakajen – Barnängen. |
2005 | Ressel Consulting AB byter namn till Ressel Rederi AB, Stockholm. |
2005-08-02 | Assisterar Emelie av Hammarby Sjöstad och bogserar henne till kaj då hon fått stopp i maskin efter ett elfel och blivit liggandes mitt i Hammarbykanalen. |
2006-12 | Ressel Rederi AB byter namn till Ressel Invest AB, Stockholm. |
2013-06-08 | Insatt kl 10.00 i trafik på "Circle Line", traden Norr Mälarstrand (vid Kungsholmstorg) - Ragnar Östbergs plan (vid Stadshuset) - Riddarholmskajen - Söder Mälarstrand. Traden är provtrafik inför eventuell kommande trafik och trafikeras lördagar och söndagar under sommaren 2013. |
2019-07-01 | Såld till Ressel Rederi AB, Stockholm. |
2020-08-26 | Ombyggd till eldrift under sommaren vid Mälarvarvet AB, Stockholm av El & Marinteknik i Stockholm AB. Nya huvudmaskiner, 200 hk, 150 kW, installeras. Batterierna är begagnade och kommer från elbilar. Nytt tonnage 86/25. |