1965-06-20 | Levererad av Ulstein mekaniska verkstad som Lote till Fylkesbåtene i Sogn og Fjordane A/S, Bergen, Norge. Norsk signal LGMK. Döps av Aslaug Bollan. Trafik på traden Kaupanger – Årdalstangen. |
1966 | Insatt i trafik på traden Solvorn – Ornes – Årdalstangen. |
1969 | Insatt i trafik på traden Anda – Lote. |
1972 | Insatt i trafik på traden Haukå – Bjørnset. |
1987 | Insatt i trafik på traden Dale – Eikenes. |
1991 | Nya huvudmaskiner, av fabrikat Scania DN 11, 416 hk, 306 kW, installerade. |
1991 | Insatt i trafik på traden Dale – Eikenes – Standnes. |
1993 | Ombyggd. Överbyggnaden höjs för att få bättre frihöjd på bildäck, därtill tillkommer en passagerarsalong på övre däck. |
2001 | Övergår till att vara reservfärja. |
2002-11-11 | Såld till Stockholms Södra Skärgårds Samtrafik AB, Stavsnäs för 1,0 milj NOK. Godstrafik i Stockholms skärgård för Vaxholmsbolaget. |
2003-04 | Ombyggd av Ullmek med en ny klaff vid fören. |
2004 | Skrovet målas rött. |
2006 | Nya huvudmaskiner, av fabrikat Scania DI12 59 M08P, 800 hk, 588 kW installeras av Ullmek. |
2009-03-31 | Såld till Ressel Rederi AB, Trelleborg för 3,5 milj SEK. Fortsatt godstrafik i Stockholms skärgård för Vaxholmsbolaget. |
2010-10-19 | Vid anlöp av Löka brygga, Möja kl. 09.55 under en godstur hamnar man fel i den hårda sydliga vinden och driver in på det grunda området invid bryggan och skadar babords propeller. Går för egen maskin till Stavsnäs där omlastning till Queen sker. Queen ersätter i godstrafiken i väntan på reparation vid Tenö varv AB. |
2022-03 | Nya huvudmaskiner, av fabrikat Scania DI13, 800 hk, 588 kW, installeras vid Mälarvarvet AB, Stockholm. |
2022-11-08 | Insatt i trafik i Karlskrona skärgård. |