1980 | Levererad av Jan E. Skerfe som Moneta till Sten Engströms Sjöservice AB, Norra Stavsudda. |
1984 | Ny huvudmaskin, av fabrikat Scania DSI 11, 350 hk, 257 kW, installeras. Ny toppfart 25 knop. |
1987 | Ombyggd vid Valdemarsviks varv, Valdemarsvik. Förlängd med 4,30 meter. Ny huvudmaskin, av fabrikat Scania DSI 11, 350 hk, 257 kW, installeras tillsammans med den tidigare maskinen. Den äldre rödmålade maskinen monteras på babordssidan och den från Sjöfartsverket inköpta begagnade grågrönmålade maskinen monteras på styrbordssidan. Övergår till dubbelmontage. Ny toppfart 30 knop. Nytt certifikat för 69 passagerare. |
1991 | Såld till Mats Gyhlenius, Värmdö. |
1992 | Såld till Enskärs Sjötransport HB, Enskär för 2,0 milj SEK. Trafik i Stockholms norra skärgård. |
2001 | Såld till Refsnäs Sjötransport AB, Gräddö. |
1999 | Nya huvudmaskiner, av fabrikat Scania DI 9 44, 636 hk, 467 kW, installeras. |
2006 | Nya huvudmaskiner, av fabrikat Volvo Penta D9-MH, 600 hk, 441 kW, installeras på Rindö Marine, Rindö. |
2014-09-11 | Såld till Ängsholmen Rederi AB, Stockholm. Chartertrafik i Stockholms skärgård och Mälaren. |
2015-12-15 | Såld till Ressel Rederi AB, Stockholm och omdöpt till Kungsholm. |
2016 | Insatt i vintertrafik på traden Stockholm - Vaxholm. |
2018-06-30 | Uthyrd till Affärsverken Karlskrona AB, Karlskrona. Hopp-On Hop-Off-trafik i Karlskrona på traden Fisktorget - Dragsö - Brändaholm - Saltö Fiskhamn - Lindholmen - Basareholmen - Handelshamnen - Wämöparken. |
2020-05-25 | Lämnar Karlskrona för färd till Stavsnäs via natthamn i Oskarshamn. |
2021-03-29 | Insatt i trafik i Karlskrona skärgård, framför allt personaltransporter på traden Örlogshamnen - Kungsholms fort för Marinen. |