1954 | Levererad av Åsi-verken som Yxlan till Kungliga Väg- och Vattenbyggnadsstyrelsen i Stockholm. Trafik Furusund – Yxlan-leden. |
1956 | Omdöpt till Färja 61/194 och flyttas till Blidö – Yxlan-leden. |
1956 | Flyttas till Östanå – Ljuster-leden. Reservfärja. |
1957 | Flyttas till Munsö – Adelsö-leden i Mälaren. |
1964 | Flyttas till Öregrund – Gräsö-leden i Uppland. Är reservfärja även på Munsö – Adelsö-leden. |
1975 | Såld till Waxholms Rederi AB och döps om till OLLIVER. |
1990 | Såld till Sandhamns Sjöservice AB för 800 000 kronor. |
1996 | Såld till Sandhamns Rederi AB för 320 000 kronor. Godstransporter för bl.a. Waxholmsbolaget i Stockholms skärgård. |
2012-05-28 | Ressel Rederi AB |
2013-05-29 | I samband med ett tillägg vid Bunkviks brygga, Nämdö backar man på grund vid Getholmen, Ekholmen kl. 13.20 sedan problem med reverseringen uppstått. Man sitter väldigt lätt och dras loss av Lote kl. 17.00 och bogseras därefter till Stavsnäs. Queen möter upp på Nämdöfjärden och hjälper till att lyfta klaffen på Olliver så att man kan lägga till. Ankommer Stavsnäs kl. 20.15. Bogseras två dagar senare till Tenö varv av bogserbåten Tug för att reparera en skadad skädda samt se över reverseringen. |
2015-06-22 | I samband med ett tillägg i Stavsnäs, Värmdö kl. 15.30 så drabbas man av ett tekniskt fel och kör in med klaffen i taxibåten Gripens babordssida och slår ut fönstren i aktersalongen och orsakar lättare plåtskador utmed sidan. Fartyget ådrar sig inga skador. |
2024-03-15 | Nya huvudmaskiner, av fabrikat Scania DI13, 800 hk, 588 kW, installeras vid Tenö Varv AB, Vaxholm. |